Начало
 
 

3 млн. надхвърлят разходите за медии за евровота

24.05.2019 /18:52 | Автор : Елена Старидолска | Източник: capital.bg Големина на шрифт: a a    Отпечатай:


Тези плакати са "въшна реклама"

Три дни преди изборите на 26 май партиите, коалициите и независимите кандидати за евродепутати имат договори с медии за 3.163 млн. лв. (без ДДС).

БСП продължава да харчи най-много, но формацията на Веселин Марешки "Воля" е изместила ГЕРБ от второто място. Това показва мониторингът на Института за развитие на публичната среда, резултатите от който са публикувани на сайта openparliament.net.

По закон медиите, които отразяват предизборната кампания, трябва да публикуват сключените с различните политически субекти договори в тридневен срок след подписването им и да ги премахнат не по-рано от обявяване на резултатите от изборите.

Сумите са без ДДС и все още не отчитат т.нар. медийни пакети, които държавата отпуска на участниците в изборите, които не получават държавни субсидии - общо около 600 000. лв. По информация от ЦИК за тях има сключени 84 договора.

ГЕРБ е изместена от "Воля"  

В средата на кампанията БСП започна да харчи с по-голямо темпо и изпревари по разходи ГЕРБ, които в началото имаха най-много разходи. Преди седмица социалистите бяха договорили с медии отразяване срещу общо 567 000 лв., които сега са нарастнали на 623 000. Парите, които ГЕРБ са отделили за кампанията да момента, са 487 хил. лв. - едва с около 10 000 повече отпреди седмица.

ГЕРБ вече е изместена от второто място от "Воля" с нейните 571 000 лв. - с около 200 00 повече от предишното наблюдение. Следват ги ВМРО, а зад тях са "Демократична България". Едва след тях са ДПС и "Патриоти за Валери Симеонов". ДОСТ и независимият кандидат Десислава Иванчева пък са единствените, за които няма данни да са похарчили пари за медийна кампания.

Телевизиите все още акумулират голямата част от средствата, отделени от участниците за кампанията. bTV води по предпочитания - 684 000 лв., но е плътно следвана от "Нова тв" - 615 000 лв.

Прави впечатление, че вестници, свързвани с депутата от ДПС Делян Пеевски като "Телеграф", "Монитор" и "Борба", не са публикували информация за сключени договори с партии, както изисква Изборният кодекс. Също и вестникът на БСП - "Дума". От печатните медии, които имат и електронно издание, в. "Труд" е на първо място, изпреварил агенция focus-news.net. (Със съкращения)

Свързани:  Най-много пари за евроизборите привличат bTV и Нова тв

Парите, които участниците в изборите за Европейския парламент (ЕП) са похарчили за медийно отразяване на кампанията им, са близо 2.6 млн. лв. 10 дни преди вота.
Дата: 19.05.2019


 

Сподели в
 

В. “24 часа” е споменат в един от петте одобрени от Министерството на образованието и науката учебници по история за 10-и клас. Изданието ще влезе в сила през новата учебна 2019/2020 г., съобщават от редакцията.

18.08.2019/17:15

Според последни данни, докато децата от 3 до 13-годишна възраст гледат средно около час и половина телевизия, над 60-годишните стоят пред апарата средно от 5 до 6 часа дневно. А това вече буди тревога.

17.08.2019/14:51

Учителят по история Емил Джасим обяви в профила си във "Фейсбук", че е осъдил в. "Труд" на втора инстанция заради клеветнически твърдения.

16.08.2019/13:52

В началото на юли Националното събрание на Франция прие проектозакон, предназначен да ограничи речта на омразата онлайн. Под този претекст обаче може да се прилага директна цензура, сочи авторката Джудит Бергман.

15.08.2019/18:51

България е на 111-о място в света по свобода на словото, се твърди в класацията на "Репортери без граници", която се финансира от Институт "Отворено общество" на Джордж Сорос.

14.08.2019/14:29
 Реклама

 Събития в СБЖ

 Правни въпроси и отговори

На въпроси, засягащи трудовите права на журналистите, отговаря доцентът по трудово и осигурително право Андрей Александров

16.02.2018 /14:43 | Автор: Андрей Александров | Източник: СБЖ

 Акценти и позиции

Становищата и изявите на прокурорски среди и организации, включително и лично на единствения кандидат за нов главен прокурор, насочени срещу критични медийни публикации относно процесите около избора за този ключов пост, подхранват още повече съществуващото обществено безпокойство за устоите на демократичната и правова държава у нас, сочи в своя декларация УС на СБЖ.

09.08.2019 /14:20

В своя декларация УС на СБЖ напомня, че с този избор е нарушен член 25 от Закона за радио и телевизия, в който съществува изискване за професионален опит, обществен авторитет и професионално признание на членовете на СЕМ. Същото изискване съществува и в Закона за хармонизация на българското и европейското законодателство.

22.07.2019 /19:39

Ситуацията със свободата на словото в България продължава да буди безпокойство, особено след поредицата от кадрови събития в най-голямата медийна групировка у нас – „Нова Броудкастинг Груп” ЕАД (НБГ).

05.06.2019 /18:25

 Мнения

В тия редове няма да прочетете и дума за частните телевизии и радиостанции. Те си имат чорбаджии и – решат ли – могат да си излъчват каквито щуротии им хрумнат. Най-страховитото, което може да ги сполети, е да платят някой и друг лева глоба...

31.07.2019 /18:28 | Автор: Иван Тодоров | Източник: СБЖ

Като тазгодишна носителка на това отличие, връчвано от БСП, недоумявам от последвала статия срещу мен от ръководните среди на същата партия. В нея думите ми след моето награждаване са изопачени, а казаното от мен е определено като „провокация”. Само защото съм посмяла откровено да споделя свое мнение за важни обществени процеси. А уж точно заради това са ме наградили...

31.07.2019 /11:42 | Автор: Къдринка Къдринова | Източник: СБЖ

 
 

В момента онлайн: 12 гости

Бързи връзки